Сьогодні важливість Інформаційної безпеки (ІБ) не можна переоцінити. Навіть якщо ваша компанія не володіє інформацією, яка могла б зацікавити хакерів, вона може стати плацдармом для атак на інші, більш привабливі цілі. Адже ІБ охоплює не тільки захист інформації, а й захист компанії від різних типів кібератак. Активи компанії або виведення її з режиму нормальної діяльності можуть стати ціллю атак, особливо для підприємств критичної інфраструктури.
Як ми будемо жити і куди звернутися, якщо раптом виникнуть проблеми? Усі ці питання вирішує ІБ. Краще вирішувати їх заздалегідь, ніж постфактум. Завжди треба бути готовим до неприємностей, щоб вони не трапилися. А якщо вони все-таки трапилися, то нічого страшного, ми знаємо: що робити, куди звернутися, чим займатися, і ситуація вже не здається такою страшною.
Інформаційна безпека для підприємств: як захистити активи та репутацію
Як можна оцінити репутаційні та іміджеві ризики, яким піддається компанія? За двадцять років можна заробити солідний статус на ринку, але втратити його за кілька годин. Втрата клієнтів або набуття негативного іміджу можуть бути наслідками кібератак. Хоча згодом можна пояснити, що шкідливі дії не були здійснені компанією, а були результатом хакерської атаки, «осад» залишається. Час одноденок давно пройшов і на ринку є багато прикладів компаній, які ставилися до інформаційної безпеки як до останньої речі і тепер вони платять за це.
З чого потрібно почати - а почати потрібно з аудиту, щоб отримати відправну точку того, де ми знаходимося. Повірте, всі вважають, що дуже добре знають як у них справи і які у них проблеми. Коли проходить аудит - результати раптом стають відкриттям. І не важливо на скільки хороші фахівці знаходяться у вашій компанії. Це так званий ефект «замилювання очей». Коли про щось ми забуваємо, щось не враховуємо, з чимось уже зріднилися.... Та й ризик нібито не великий, усі так живуть. А потім виявляється не всі.
Для компаній, які регулярно проводять внутрішні аудити, зовнішній аудит стає нагодою переглянути свої цілі та рівень їх досягнення. Це можливість оглянути себе з боку, не лише як у дзеркалі, а через чужі очі. Іноді з боку видно краще.
Не варто думати, що завтра щось «прилетить», а зараз можна ще вкладатися. Хоча нічого може і не трапитися, кібервійна не менш страшна і руйнівна і в ній теж можуть завдати шкоди. Як кажуть: «Не відкладай на завтра те, що можна зробити сьогодні, адже майбутнє може і не настати».
Автор статті - Олександр Ігнатьєв, менеджер з інформаційної безпеки Lantec.